«Min side» og nytt rapporteringssystem for medlemmer lanseres i februar. Vi arrangerer webinar 1.mars for å presentere det nye rapporteringssystemet.
Grønt Punkt Norge har fått nytt forretningssystem. Noen har kanskje merket endringen allerede, ved at håndteringen av henvendelser er litt annerledes enn tidligere og utsendelsen av arrangementer og nyhetsbrev kommer i nytt format.
– Det nye systemet er en modernisering av alle plattformer vi tidligere har hatt for ulike kundesystemer. Og vi ser allerede at overgangen har vært positiv med tanke på god oppfølging av medlemmer og håndtering av henvendelser, sier Elisabeth Kollerød som er leder for medlemsavdelingen i Grønt Punkt Norge.
Det har likevel vært noen utfordringer i oppstartsfasen.
– Vi vet at enkelte har fått unødvendige varsler om opprettelse av sak på grunn av egne fraværsmeldinger og vi har hatt litt lenger responstid enn normalt, men vi håper alle har litt tålmodighet med oss nå i begynnelsen, sier Kollerød.
Det nye forretningssystemet ble innført 2. januar.
Ny «Min side» og nytt rapporteringssystem tas i bruk i uke 5. I første omgang er det bare bedrifter som skal ta Plastløftet som får tilgang i forbindelse med deres rapportering.
– Vi må ferdigstille all rapportering for 2022 i det gamle systemet, før vi åpner opp for innlogging på de nye sidene, sier Elisabeth Kollerød.
I uke 9 vil alle rapporteringsansvarlige for emballasje og eksisterende brukere på «Min side», få tilsendt nytt brukernavn og midlertidig passord. Det er viktig at dette passordet endres. Instruksjoner om dette får dere på e-post.
For å bidra til at rapporteringen i nytt system blir enkelt for deg som medlem – arrangerer vi webinar 1. mars. Kl.13.00. Meld deg på her!
Her går vi gjennom rapportering i det nye systemet og gir i tillegg generelle tips og råd. I forkant av webinaret skal alle eksisterende brukere ha fått tilsendt informasjon om innlogging.
NYTT SYSTEM: Slik ser det nye rapporteringssystemet ut.
Det er ulike rapporteringsfrister gjennom året – avhengig av hvor ofte din bedrift plikter å rapportere.
Slik blir rapporteringen i 2023:
Det blir også endringer for enkelte medlemmer på rapportering fra 2023. Hovedendringene er at det ikke lenger er mulig med akonto og kvartalsvis rapportering. I tillegg har noen sjablonger blitt fjernet. Medlemmer som blir påvirket av dette, har fått tilsendt informasjon.
All rapportering av emballasjemengder, Plastløftet og leverandørlister for kontrollmedlemmer skal ligge på «Min side». I tillegg er det mulig å sende henvendelser til Grønt Punkt Norge og følge med på din bedrifts kommunikasjon med oss her.
Etter hvert vil det også ligge en kunnskapsbank tilgjengelig, som gir svar på ofte stilte spørsmål.
– «Min side» vil utvikle seg gjennom året, for å møte behov og vise tall og data som rapporteres gjennom året, sier Elisabeth Kollerød.
Har du tilbakemeldinger, innspill eller spørsmål? Send oss en e-post.
Meld deg på vårt nyhetsbrev for små og store oppdateringer.